♥VIP's Blog♥: Paling Cantik <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7830240532275576651\x26blogName\x3d%E2%99%A5VIP\x27s+Blog%E2%99%A5\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://vipsprivateproperty.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://vipsprivateproperty.blogspot.com/\x26vt\x3d-187373510410977166', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
♥Best View♥
Click to go HOME!

Vip's Private Property ♥♥♥
Come in the evening, come in the morning, Come when expected, come without warning; Thousands of welcomes you'll find here before you, And the oftener you come, the more I'll adore you.
-Irish Ryhme-


Lots of things go unquestioned. Lots of things unanswered. Some feelings are burried alive. Some are born dead. "THIS IS LIFE"


"HURT me with the TRUE, but NEVER EVER comfort me with a LIE"

The longer you stay Single, the longer you become a public temptation and a potential threat to other's relationships! =p


enjoy reading my blog guys! and do come again for the next post! n i promise u the better post next time u visit again! c(=


♥Vip's Visitors♥
staring at me! *blush*
♥The Princess♥
hye, im the owner of the blog. just call my nick VIP. ^_^ Writing blog is one of my fav inda free time, and also visiting some of the cool blogs! just for inspiring myself. so be aware if im walking on your blog, i stalk coz i care! ngeh ngeh ngeh..

♥Current Status♥
lalala~ hari2 blogging! ^_^

♥Vip's archives♥
January 2010 February 2010 March 2010 April 2010 May 2010 June 2010 July 2010 August 2010 September 2010 October 2010 December 2010 January 2011 May 2011 June 2011 July 2011 August 2011 September 2011 October 2011 January 2012 February 2012 April 2012

♥Vip's follower♥


Graduation~♥
Working Life~♥
Insya'Allah 1 DAY~♥
♥Vip's links♥
made by Leelou made by Leelou made by Leelou
♥Vip Luv them!♥
=andthenameisyanie.blogspot.com=

=azyreiza.blogspot.com=

=bnsyg-stories.blogspot.com=

=cektipah.blogspot.com=

=jiwahatihijau.blogspot.com=

=khadijahkhamis.blogspot.com=

=meilao9789.blogspot.com=

=mizasaki.blogspot.com=

=sekadarhiasan.blogspot.com=

♥Vip's Music♥


♥Click Click!♥
♥Live Traffic♥
Paling Cantik
Sunday, June 5, 2011, 5:02:00 PM
Pada suatu pagi di satu sekolah ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini : 

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan? 

Cikgu : Oh, kamu nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya. 

Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat? 

Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas. 


Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh. 

Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut. 

Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik? 

Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik. 


Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.



Labels: ,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...